معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

درباره کشور گرجستان

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۰ ب.ظ


گُرجِستان واقع در قفقاز کشوری است که مابین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته است.

این کشور با پایتحتی تفلیس،یکی از کشورهایی است که در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و یکی از اهداف مقامات سیاسی آن عضویت در اتحادیه اروپا است. مردم بومی گرجستان، مردم گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

گرجستان، سرزمین زیبایی ها

tourana ir

قدمت زندگی انسان در گرجستان به یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش می‌رسد که گروهی از انسان‌های نخستین موسوم به انسان گرجی در آن می‌زیسته‌اند. گرجستان در زمان باستان با نام ایبریا شناخته می‌شده است و امروزه در اکثر زبان‌ها با اشکال گوناگون واژه یونانی «گِئُرْگیا» به معنای “کشاورزی”) شناخته می‌شود.

گرجستان جواهری در قفقاز

tourana ir1

از زمان بنیان پادشاهی گرجستان باستان یا همان ایبریا توسط پارناواز یکم در سده چهارم پیش از میلاد تا زمان حمله مغول به گرجستان در سده ۱۳ میلادی، دوره صلح و آرامش در تاریخ گرجستان است و از حمله مغول به بعد، گرجستان تاریخی پر فراز و نشیب را به ایستادگی در برابر حملات ایرانیان، عثمانی‌ها و روس‌ها گذرانده که واپسین مورد آن حمله روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ میلادی است.

تصویری زیبا از گرجستان

tourana ir3

نقطه اوج تاریخ ارتباط گرجستان و ایران، دوران صفویه بوده استپس از صفویان، نادر شاه افشار به گرجستان حمله کرده و سی هزار گرجی را به خراسان تبعید کرد. آغامحمدخان قاجار نیز پس از حمله به تفلیس، با قتل‌عام مردم آن شهر، یکی از خونبار ترین وقایع تاریخ گرجستان را رقم زد و ۱۵٬۰۰۰ گرجی را نیز به ایران کوچاند.

تصویری زیبا از گرجستان

tourana ir5

با امضای عهدنامه گرجیوسک در سال ۱۷۸۳، گرجستان تحت‌الحمایهٔ روسیه شد و حدود بیست سال بعد یعنی در سال ۱۸۰۱ میلادی، روسیه، گرجستان را به عنوان یکی از فرمانداری‌های خود اعلام نمود و رژیم تزاری در گرجستان برقرار شد. در پی انقلاب ۱۹۱۷ امپراتوری روسیه، گرجستان، در ۲۶ مه ۱۹۱۸ اعلام استقلال کرد، اما ارتش سرخ شوروی در سال ۱۹۲۱ میلادی (۱۳۰۰ شمسی) به گرجستان حمله کرده و به مدت ۷۰ سال، گرجستان یکی از جمهوری‌های شوروی بود تا اینکه در سال ۱۹۹۱ میلادی (۱۳۷۰ شمسی)، مستقل شد.

در مطالب دیگر سایت، اطلاعاتی درباره فرانسه، بالی، بلغارستان را نیز می توانید مشاهده کتید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۰
شین الف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی