معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

خانه مقدس استهبان، شیراز

سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۵۶ ب.ظ


خانه تاریخی مقدس، شیراز در شهرستان استهبان است که توسط حاج اقا علی معروف به اقای مطلق ابن حاج محمد علی ذوالقدر بیگ جهرمی برای فرزند خود، حاج میرزا حسنعلی در حوالی سالهای 1200 هجری قمری ساخته شده است. حاج محمد علی ذوالقدر بیگ جهرمی و پسر ارشدش حاج اقا علی، از حکام بلا منازع این شهر در دوران زندیه بوده اند. این خانه از دیدنی های شیراز به شمار می رود.

خانه مقدس استهبان در استان شیراز

Sacred House Estahban tourana ir

خانه مقدس مربوط به اواخر دوره زند – دوره قاجار است و در استهبان، محله اهل، جنب ساختمان مخابرات واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۵۶۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا شامل دو بخش شمالی و شرقی می باشد. بخش شرقی شامل دو اطاق می باشد که بر روی زمین ساخته شده است. یک اطاق کوچک در سمت راست و یک سه دری بزرگتر در سمت چپ ساخته شده است.

خانه مقدس استهبان در استان شیراز

Sacred House Estahban tourana ir 1

اطاق کوچکتر به ابعاد 330 ×370 سانتی متر دارای 2 ورودی می باشد. ضلع سمت راست شامل سه طاقچه و ضلع روبروی آن نیز دارای 2طاقچه و در بین آنها در ورودی به اطاق سه دری بزرگتر می باشد . سقف اصلی با تیرهای چوبی ساخته و بوسیله تخته چوبهای صاف و بدون نقش و نگار پوشانده شده است.

خانه مقدس استهبان در استان شیراز

Sacred House Estahban tourana ir 2

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۵
شین الف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی