معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

۲۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


غار عظیم و زیبای کتله خور بی شک یکی از دیدنی های ایران است. این غار  از طریق جاده آسفالته زنجان-سلطانیه خدابند-گرماب و از طریق جاده زنجان-بیجار-گرماب و همچنین از طریق جاده همدان-کبودر آهنگ نیز قابل دسترسی است که این غار از شهر گرماب .حدود 7 کیلومتر فاصله دارد، این غار که غار غاری است خشکی –آبی را می توان یکی از زیباترین غارهای ایران و حتی جهان دانست.

در باب معنای کتله خور، بر اساس بررسیهای انجام گرفته معانی مختلفی مثل :تپه خورشید-روستای بدون خورشید و غیره که مناسبترین معنی بدست امده یک کاربرد ترکی بوده که کتله به معنی پستی و بلندی و ناهمواری های داخل غار و خور به معنی راحتی و آسانی است که به صورت کلی به معنی پستی و بلندیهای راحت و دنج می باشد. این غار یکی از بهترین مکان های گردشگری ایران بوده و دوستداران طبیعت گرد و طرفداران اکو توریسم توجه ویژه ای به این غار دارند.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir

طبق نظریه های علمی و نقشه های زمین شناسی غار کتله خور در دل کوه ساقیزلو در آهکهای الیگومیوسن مربوط به دوران سوم زمین شناسی بوجود آمده و تقریبا حدود 30 میلیون سال می تواند قدمت داشته باشد.سال پیدایش این غار برای اولین بار توسط انسان معلوم نمی باشد ولی مردمان این گرماب از سال پیدایش در این غار رفت و امد داشته و گفته های افراد مسن گرماب و روستاهای اطراف که به گفته آنان پدران و بزرگان آنان نیز از رفت و امد مردم منطقه در این غار تعریف می کردند این موضوع را اثبات رسانده است و همچنین داستانهایی از خود ساخته و پرداخته بودند و چندین با ار اتفاق افتاده بود که از اهالی در این غار رفته و هنگام برگشت نتوانسته بودند راه را پیدا کنند و بعد چند روز توسط اهالی گرماب پیدا شده بودند. دهانه ورودی غار کتله خور به صورت طاق مثلثی شکل به قطر 70 سانتیمتر بود که تنها راه دسترسی به داخل غار بوده و هست و سیلاب یا رودخانه کوچکی که از جلوی ورودی غار رد می شده باعث شده بود.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir2

تشکیل غار برای اولین بار بر اثر نفوذ آب اسید دار و انحلال توده های اهک ایجاد شده که رگه های سفید رنگ کف همین آب در دیواره های طبقه اول که در بعضی قسمتها به صورت چند خط سفیدی بوده و نشان دهنده دفعات تخلیه آب به طبقات پائین می باشد و در دراحل بعدی زمین شناسی آب طبقه اول از قسمتهایی که قابل انحلال بوده و الان نیز به اصطلاح زمین شناسی که این مناطق تقریبا بالا کشیده شده آب طبقه اول از قسمتهائی که قابل انحلال بوده و الان نیز به اصطلاح زمین شناسی به صورت پر نور در کف دهلیز های طبقه اول مشاهده می شود به قسمتهای پائین تخلیه گردیده و همین آبهای کربتانه با عث انحلال اهکهای توده ای و تشکیل طبقات پائین این غار گردیده است که همین اتفاق در طبقات پائین نیز اتفاق افتاده است و هم اکنون این غار به صورت سه طبقه خشک و طبقه چهارم به بعد مسیرهائی نیز به صورت آب بوده و زمین شناسان احتمال تشکیل چهار طبقه دیگر را تا سفره آب زیر زمینی نیز داده اند که در سال 2003 میلادی حدود 30 کیلومتر از مسیرهای متعدد غار توسط زمین شناسان آلمانی و سوئیسی نقسه برداری شد و از سال 72 تاکنون تقریبا 2/5 کیلومتر آن بهصورت رفت و برگشت آماده بازدید شده است.که ورودی این غار تا سه راهی اول مسیر به حالت سینه خیز بوده و تمامی سقف و کف قسمتهایی از کف غار دستکاری کردیده که رفته رفته دستکاری داخل غار کم شده و به صورت طبیعی با نور پردازیهای انجام گرفته قابل بازدید می باشد.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir3

گفته می شود این غار از لحاظ وسعت دومین غار جهان و از لحاظ زیبائی اولین غار جهان شناخته شده است که گشت و گذار و دیدن پدیده داخل غار اعم از دهلیزها و گذرگاهها و وجود ستون های عظیم و وجود استاتگیت ها (چکنده ها ) و استلاگمیته (چکیده ها) به رنگهای مختلف و تعدادی قندیلهای تو خالی و نیسانی که جز کمیاب ترین قندیلها بوده و به لحاظ منحصر به فرد بودن جلوه ویژه ای با غار می دهد. طرز تشکیل این نوع استلاگتیتها گاهی به سمت های مختلف رشد کرده و در سقف غار بافتهای زیبائی را پدید آورده است. و در آمدن قندیلها به اشکال مختلف مثل شیر خوابیده , پنجه شیر , پای فیل , لباس عروس , قلع شمع , سگ شکاری , دست شیطان , نخل سوخته مریم مقدس، دوجادوگر، سفره عقد و عروس و داماد و گفته های زمین شناسان فوق از لحاظ پیدا نشدن انتهای غار وجود مسیرهای دیگر این مهم را ثابت می کند.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir4

فسیلهایی نیز در داخل غار پیدا شده که چند مورد آن اسکت جانوران امروزی نبوده و متعلق به دوره های قبل می باشد که تشخیص کامل آن مستلزم بررسیهای لازم می باشد و چند مورد آن به طور طبیعی از بین رفته است.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir5

آب و هوای داخل غار کتله خور در قسمتهای مختلف متفاوت می باشد. مثلا در ورودی به دلیل چرخش هوا تا 4000 متری به صورت تقریبا خنک بوده و از 11 درجه شروع و در قسمتهای جلوتر که رطوبت حدود 90 درصد می باشد که در حال حاضر رشد ندارند. کلیه قندیلهای غار در چند نوع بوده که بخشی به صورت گل کلمی می باشد که در حال حاضر رشد ندارند. کلیه قندیلهای داخل غار حاصل رسوبات آهکی می باشد که در حال حاضر رشد ندارند.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir6

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۷
شین الف


سوچی یکی از شهرهای توریستی کشور روسیه است. این شهر زیبا دارای جاذبه های مخصوص به خود است که برای دوستداران مناطق سردسیر بسیار جذاب تر می باشد. به موازات آماده سازی این شهر برای المپیک زمستانی، و طبق برنامه ریزی برای استقبال افراد زیادی از اقصی نقاط دنیا، هتل های شیک و لوکس زیادی در این شهر کوچک ساخته شد و بدین ترتیب سوچی دارای زیباترین هتل ها در سطح روسیه و اروپا است. در این مطلب به معرفی یکی از هتل های 5 ستاره این شهر و کشور روسیه می پردازیم.

 

راشین سیزن واقع در شهر سوچی یکی از هتل های لوکس و بسیار زیبای شهر سوچی و کشور روسیه می باشد. این هتل زیبا با دارا بودن اتاق ها و سوئیت های متفاوت پاسخ گوی نیازهای مسافرانی از عروس و داماد های جوان گرفته تا افراد با نیازمندی های خاص می باشد. چشم انداز اتاق های این هتل بسیار زیبا می تواند متضمن گذران اوقات خوشی باشد که افراد در این هتل سپری میکنند.

تور روسیه در هتل راشین سیزن سوچی

An aerial view from a helicopter shows the Sochi 2014 Organizing Committee headquarters (R) and the Russian Seasons Hotel Sochi in the Adler district of the Black Sea resort city of Sochi, December 23, 2013. Sochi will host the 2014 Winter Olympic Games in February. Picture taken December 23, 2013. REUTERS/Maxim Shemetov (RUSSIA  - Tags: CITYSCAPE SPORT OLYMPICS TRAVEL) ORG XMIT: SOC34

تور روسیه در هتل راشین سیزن سوچی

xn----zmchba1acmdv7reedfige com12

در این هتل خدمات متنوعی هم در سطح هتل و هم در اتاق محل اقامت ارائه می شود که همه این ها دارای بالاترین درجه کیفی هستند. در زیر به مواردی از این ها اشاره می شود:

اینترنت پرسرعت بی سیم، هاکی، اسپا و ماساژ، سونا و حمام ترکی، اجاره دوچرخه، استخر سرپوشیده، صرافی، رستوران، سالن زیبایی، بدنسازی، رستوران بوفه و بار، فروشگاه، خدمات نگهداری از کودک، خشکشویی، تلوزیون صفحه تخت به همراه گیرنده ماهواره، سیستم تهویه مطبوع بسیار مدرن، سشوار، کتری برقی و … .

تور روسیه در هتل راشین سیزن سوچی

xn----zmchba1acmdv7reedfige com13

تور روسیه در هتل راشین سیزن سوچی

xn----zmchba1acmdv7reedfige com14

 

همانطور که ذکر شد این هتل دارای بالاترین استانداردهای روز دنیا است که اقامت در این هتل را لذت بهش تر می کند. جدای از این امر موقعیت این هتل نیز یک یاز موقعیت های ناب برای یک هتل است. این هتل در پارک المپیک و در 10 کیلومتری فرودگاه سوچی واقع شده است.

تور روسیه در هتل راشین سیزن سوچی

xn----zmchba1acmdv7reedfige com15

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۳
شین الف


سفر به پکن را می توان بی نیر دانست اما ابتدا ویزای چین بگیرید، سپس اطلاعاتی درباره پکن و هتل هایش و همچنین تورهایش بگیرید، و بعد راهی شوید.

هتل آپارتمان آسکات رافلس سیتی پکن یکی از هتل های پکن است که در منطقه دانگ چنگ و در مجاورت جاذبه های متعدد توریستی از قبیل شهر ممنوعه قرار گرفته است. هتل زیبا که توسط اماکن متنوع تجاری، تفریحی و پذیرایی احاطه شده، واحدهای یک تا سه خوابه آرام و بسیار مدرن خود را با چشم انداز دیدنی به مسافران تور پکت ارائه می کند. هتل همچنین به پایانه حمل و نقل دانگژیمن بسیار نزدیک بوده و بدین ترتیب دسترسی به اقصی نقاط شهر را آسان ساخته است.

تور چین در هتل آسکات رافلس سیتی پکن

Ascott Raffles City tourana ir

امکانات و خدمات هتل آسکات رافلس سیتی پکن را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

پذیرش شبانه روزی، روزنامه، اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور، پذیرش و تحویل سریع، تهویه، گرمایش استخر سر پوشیده، مرکز بدنسازی مرکز تجارت، لابی، سونا، کافی شاپ، رستوران با منوی فوق العاده و …

تور چین در هتل آسکات رافلس سیتی پکن

Ascott Raffles City tourana ir2

تور چین در هتل آسکات رافلس سیتی پکن

Ascott Raffles City tourana ir3

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۰۹
شین الف


سفر به چین سخت نیست، گرفتن ویزای چین، انتخاب تور چین مناسب شرایط شما و توجه به امکاناتی نظیر هتل پیشنهادی موقعیت هتل، امکانات و خدمات ارائه شده در هتل، درجه آن و … می شود. در این متن برای کسانی که در تور چین، سفر به پکن و تور پکن را برگزیده اند، یکی از هتل های پکن را مورد بررسی قرار می دهیم.

هتل شانگرو جیانگامن سرویسد رزیدنس پکن یکی از هتل های زیبای پکن است. این هتل دارای 50 اتاق می باشد. که ان را در زمره هتل های کوچک قرار می دهد اما باید توجه داشت که کوچکی این هتل هم ارز با بی کیفیتی آن نیست و بر عکس این هتل آرام با ساختمانی شیک و کارکنانی مناسب پذیرای مسافران پکن است. موقعیت این هتل دسترسی آسانی را به وسایل نقلیه عمومی می دهد که این را می توان امتیازی مناسب دانست.

هتل شانگرو جیانگامن سرویسد رزیدنس پکن

Shangru Jianguomen Serviced Residence Beijing tourana ir

در هتل شانگرو جیانگامن سرویسد رزیدنس پکن امکانات و خدماتی با قیمت مناسب ارائه می شود. از این امکانات و خدمات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

پذیرش شبانه روزی، خانه داری، لباسشویی، خشکشویی، اتاق های خانوادگی، صبحانه در اتاق، فکس و کپی، خدمات تهیه بلیط، کرایه اتومبیل، آسانسور، پذیرش و تحویل سریع، گاوصندوق، تهویه، منطقه بدون سیگار، رستوران با منوی عالی، تور داخلی، ترانسفر فرودگاهی، لابی، استخر، سونا، جکوزی، ماساژ، کافی شاپ و … .

هتل شانگرو جیانگامن سرویسد رزیدنس پکن

Shangru Jianguomen Serviced Residence Beijing tourana ir2

هتل شانگرو جیانگامن سرویسد رزیدنس پکن

Shangru Jianguomen Serviced Residence Beijing tourana ir3

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۰۷
شین الف


تور ترکیه از جمله بهترین تورهای مسافرتی دنیا است. در تور ترکیه شما می توانید با اقامت در یکی از بهترین مناطق آنتالیا و بهترین هتل های آنتالیا به خاطره ای فراموش نشدنی برای خود تبدیل کنید. در متن حاضر به معرفی یکی از هتل های لوکس و 5 ستاره آنتالیا می پردازیم که طرفداران زیادی در میان مسافران  انتالیا دارد.

هتل کریستال فامیلی آنتالیا اقامتگاهی لوکس و بسیار شیک است. این هتل زیبا که در کنار دریای مدیترانه و منطقه توریستی و خوش آب و هوای بلک واقع است. این هتل با ۳۷۲ اتاق شامل اتاق های استاندارد تا سوئیت های VIP سالانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیا است. همچنین این هتل با برخورداری از معماری و دکوراسیون مدرن این هتل پنج ستاره، آن را از سایر هتل های هم ردیف متمایز کرده است و این امر در محبوبیت این هتل در میان مسافران تور آنتالیا بسیار نقش داشته است. موقعیت مکانی این هتل رویایی است به طوری که تا مرکز شهر آنتالیا ۵۰ کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی آنتالیا ۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

هتل کریستال فامیلی آنتالیا

crystal hotels belek family tourana ir

خدمات و امکاناتی منحصر به فرد و متنوع در هتل کریستال فامیلی آنتالیا در محیطی آرام و توسط کارکنان آموزش دیده، ارائه می شود. خدمات و امکاناتی مانند: استخر های سرپوشیده و روباز برای کودکان و بزرگسالان ، محوطه حمام آفتاب ، پارک و سرسره های آبی ، اتاق های ساده و زیبا باطراحی به روز و مدرن ترین تجهیزات، بالکن اختصاصی مشرف به مناظر چشم نواز طبیعت، میز کار ، حوله ساحل ، سیسیتم سرمایشی و گرمایشی استاندارد ، روم سرویس ۲۴ ساعته ، لاندری ، تلفن ، حمامی لوکس با کلیه وسایل و وان ، سشوار ، تلویزیون ال سی دی با کانال ماهواره ، یخچال ، مینی بار، صندوق امانات ، کلید الکترونیکی ، قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت رایگان ، کامپیوتر و تهویه مطبوع ، سونا و جکوزی ، ماساژ، حمام ترکی و بخار ، مرکز سلامت و آبگرم ، سالن بدنسازی ، زمین تنیس ، مینی گلف ، میز پینگ پنگ ، میز بیلیارد ، کلاب و پارک کودکان اشاره نمود ؛ اما سرویس نگه داری از کودک ، صرافی ، خدمات کپی و فکس ، تهویه ، گاوصندوق ، انبار بار و چمدان ، آسانسور ، مرکز تجاری ، فروشگاه ، پذیرش شبانه روزی ، ترانسفر فرودگاهی ، دسترسی به اینترنت پر سرعت رایگان ، خدمات پزشکی ، سالن جشن و میهمانی ، سالن کنفرانس ، رستوران هایی باشکوه ، سالن زیبایی ، کافی شاپ ، بار و … .

هتل کریستال فامیلی آنتالیا

crystal hotels belek family tourana ir2

هتل کریستال فامیلی آنتالیا

crystal hotels belek family tourana ir3

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۶
شین الف


سفر به کیش فوق العاده است. این جزیره زیبا دارای دیدنی های طبیعی بسیار و مراز گردشگری و بازارهای پر شماری است که بر این اساس برای هر سلیقه ای پیشنهادی مطلوب محسوب می شود. در این متن یکی از هتل های کیش را برای مسافران کیش معرفی خواهیم کرد.

هتل مارینا پارک کیش واقع در یکی از زیباترین نقطه جزیره کیش بوده و تنها مارینا هتل در ایران است. بنای این هتل در زمینی به مساحت بیش از ده هکتار با فضای سبز زیبا، گونه های گیاهی متنوع و آب نماهای بسیار جذاب ساخته شده است. معماری منحصر به فرد همراه با دکوراسیون و تجهیزات مدرن در کنار طبیعتی بکر تعریفی جدید از سفر را در ذهن متبادر می سازد. علاوه بر این در دو طرف ساحل هتل، خلیج فارس خودنمایی می کند که بی نظرترین مارینای کیش را در خود جای داده است. این فضای فوق العاده و زیبا نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و از این رو یکی از هتل های پرطرفدار برای مسافران تور کیش است.

هتل مارینا پارک کیش

marinaparkhotel tourana ir

امکانات و خدمات هتل مارینا پارک کیش که در زمره هتل های 5 ستاره ایران هم قرار دارد در لیست زیر ارائه شده است: وآسانسور، چایخانه سنتی، کافی شاپ، صندوق امانات، رستوران، پارکینگ، اینترنت در لابی و اینترنت در اتاق بدون پرداخت هزینه و رایگان، لابی، نمازخانه،سالن کنفرانس، خدمات پزشکی، استخر، سونا جکوزی، اعلام حریق، کافی نت، خود پرداز، آرایشگاه، فروشگاه، اتاق ورزش، زمین تنیس، باشگاه بیلیارد، فضای سبز، سالن اجتماعات، تاکسی سرویس، لاندری، رم سرویس، ماهواره و …

هتل مارینا پارک کیش

marinaparkhotel tourana ir2

هتل مارینا پارک کیش

marinaparkhotel tourana ir3

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۵
شین الف


در روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودراهنگ و75 کیلومتری شمال غربی شهرهمدان یکی از عجایب طبیعی جهان و نمونه نادری از غارهای آبی قابل قایقرانی به نام غار علیصدر واقع شده است. غار علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است. علیصدر همچنین بزرگ‌ترین غار آبی جهان می‌باشد. محوطه غار دالان‌های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد. از مجموعه رشته آبها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و از این رو نفوذ به ژرفای غار تنها با قایق میسر است. غار علیصدر یکی از دیدنی‌ های ایران و همچنین دیدنی های جهانگردی استان همدان است. غار علیصدر ۲۳اُمین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ دی ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

غار علیصدر از بسیاری جهاد علی الخصوص به علت وجود گذرگاههای ممتد آبی و دریاچه های وسیع و قابل قایقرانی که در سرتا سر غار گسترده شده اند یک از زیبا ترین جلوهای طبیعی ایران وجهان و پدیده ای منحصر به فرد در نوع خود میباشد که فقط در معدودی از غارهای جهان مثل غار مولیس در فرانسه و غارهای شوالیه وبوکان در استرالیا چنین زیبائیهای خیره کنندهای وجود دارد آب دریاچه غار بدون رنگ و بو میباشد و مزه آن معمولی است وهیچگونه حیات جانوری در آن وجود ندارد درجه حرارت آن در طول سال ثابت ودر حدود 12 درجه سانتی گراد و به قدری زلال است که تا عمق 10 متری با نور معمولی و چشم غیر مسلح بخوبی قابل رویت است نتایج آزمایشهای فیزیکو شیمیائی بر رور آن نشان می دهد که در نقاط مختلف غار ثرکیبات شیمیائی آن نزدیک به هم بوده وجزء آبهای بی کربناته کلسیک سبک با ph اسیدیته نزدیک به خنثی میباشد وبدلیل وجود املاح آهکی فراوان در آب غیر قابل خوردن است از آنجا که مازاد آب غار توسط رشته های مختلفی ( مثل چشمه شور ) به خارج غار هدایت می شود لذا ? سطح آب در طی فصول و سالهای مختلف به استثنا ء مواقع کم آبی یک نواخت است ولی در مواقع کم آبی دارای نواساناتی بوده که آثار آن برروی دیواره غار به خوبی مشهود است.

غار علیصدر

ali-sadr-cave tourana ir4

غار علیصدر

ali-sadr-cave tourana ir

آب غار در قسمتهای مختلف آن از صفر تا 14 متر در نوسان است آب دریاچه غار از چشمه های زیر زمینی ریزش مداوم آب از دیوار وسقف غار تامین میشود که منشا آنها به طور کلی از محل ریزشهای جوی است سقف غار که در بعضی قسمتها تا حدود 10متر از سطح آب ارتفاع دارد پوشیده از کربنات کلسیم خالص ودر بعضی قسمتها مخلوط با عناصر دیگر است که برسر راه جریان آب از خارج به داخل غار به وجود آمده اند این روسوبات به صورمختلف استالا کتیت هایی ( چکنده ) را تشکیل داده اند ودر کف غار ودر جاهایی که آب وجود ندارد استالاکمیت هایی ( چکیده) با اشکال متنوع و جذاب به فور دیده میشود منظره داخل غار بسیا ربدیع و هوای آن یسبار پاک و لطیف بوده و عاری از هر گونه گرد وغبار والودگی میکروبی است ودر تابستان خنک ودر زمستان گرم و مطبوع است همچنین هوای داخل غار سبک بوده وحالت سکون مطلق دارد به طوری که چنانچه شمعی در آنجا روشن کنند هیچ گونه حرکتی در شعله شمع دیده نمی شود.در برخی از معابر غار 10 الی11 کیلومتر پیشروی شده است ولی هنوز تمام کانلها و شبکه های ارتباطی غار کشف نشده اند در حال حاضر پس از طی مسیر قابل قایقرانی غار نوردی پیاده در قسمت خشکی غار آغاز می شود و گردشگران پس از طی مسافتی نسبتا طولانی مجددا با قایق ادامه مسیر می دهند تا کنون 14 کیلومتراز معابر غار کشف شده ولی تنها 4 کیلومتر از معابر که با پرژکتور نور پردازی شده اند مورد بازدید قرار می گیرند در مجموع بازدید از محوطه وسیع قندیل بزرگ جزایر سوم و چهارم قایقرانی غار نوردی و گذر از پیچ و خم گذرگاههای آبی و دالانهایی با سقف بلورین به بیننده می با وراند که در این اثر حقیقتا یکی از شاهکار های جهان آفرینش است و هیچ وصفی توان توصیف این همه شکوه و زیبایی را ندارد.

غار علیصدر

ali-sadr-cave tourana ir2

غار علیصدر

ali-sadr-cave tourana ir5

غار علیصدر

ali-sadr-cave tourana ir3

تاسیسات رفاهی و تفریحی جنبی – در مجموعه سیاحتی غار علیصدر برای بازدید کنندگان تسهیلاتی شامل :

یک باب مهمانسرا

ده دستگاه ویلای چوبی یک و دو خوابه

شانزده دستگاه سوئیت اقامتی

پنجاه دستگاه چادر صحرائی

رستوران ،بازارچه خرید مواد خوراکی و صنایع دستی نمازخانه ،سرویس بهداشتی توقفگاه اتومبیل وسایل بازی کودکان فضای سبز و امکان کوهنوردی فراهم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۴۷
شین الف


ایران را می توان بهشت طبیعت گردان و دوستداران محیط زیست دانست. دیدنی های ایران بی نظیرند به طوری که هر قسمت از ایران دارای بهشت کوچکی است. در این متن به معرفی مازیچال می پردازیم که مانند جواهری است که در شمال کشور خود نمایی می کند.

برای دسترسی به مازیچال باید جاده چالوس را تامرزن اباد ادامه دهید سپس به سمت کلاردشت تغییرمسیربدهید. انتهای بلوارکلاردشت به سمت عباس اباد مسیر را ۳کیلومترادامه مسیربدهید. اولین خروجی سمت چپ خروجی رو انتخاب کرده و مسیر را به سمت بالا ادامه دهید. بعد از دور اهی و رد کردن ویلاها به سمت راست ادامه مسیر دهید. الان داخل جاده مازیچال هستید. طول این جاده ۱۰کیلومتر است. این سرزمین را می توان یک یاز رویایی ترین مناطق ایران دانست.

دهکده مازیچال

mazichal-mazandaran tourana ir

دهکده مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در۵۰ کیلومتری شهر عباس و نزدیک کلاردشت که حدود یک ساعت زمان می‌برد تا بعد از گذر از 17 کیلومتر جاده، به ارتفاعات دیدنی مازیچال برساند. در گویش محلی مردم منطقه، مازی به معنی درخت بلوط است و چال به معنای گودال و چاله. بنابراین مازی چال به گودال‌ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط (مازی) اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته اند.

دهکده مازیچال

mazichal-mazandaran tourana ir2

چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است. وجود تپه‌ها و کوه‌ها در این منطقه به گونه‌ای است که در هنگام بارندگی، مازیچال پر از ابرهایی می‌شود که هر لحظه شکل‌های زیبایی به خود می‌گیرند.

در یک نگاه کلی آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر، تصویری بهشتی از آفرینش خدا را نمایش می‌دهد.فراهم است. عکسهای هتل گرند حیات استانبول بخشی از این امکانات را به تصویر می کشد.

دهکده مازیچال

mazichal-mazandaran tourana ir3

دهکده مازیچال

mazichal-mazandaran tourana ir4

دهکده مازیچال

mazichal-mazandaran tourana ir5

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۴۳
شین الف


غار  کتله خور یکی از زیبا ترین دیدنی های ایران است. این غار در 165 کیلومتری جنوب باختری استان زنجان قرار گرفته که از طریق جاده آسفالته زنجان-سلطانیه خدابند-گرماب و از طریق جاده زنجان-بیجار-گرماب و همچنین از طریق جاده همدان-کبودر آهنگ نیز قابل دسترسی است که این غار از شهر گرماب .حدود 7 کیلومتر فاصله دارد، این غار که غار غاری است خشکی –آبی را می توان یکی از زیباترین غارهای ایران و حتی جهان دانست.

در باب معنای کتله خور، بر اساس بررسیهای انجام گرفته معانی مختلفی مثل :تپه خورشید-روستای بدون خورشید و غیره که مناسبترین معنی بدست امده یک کاربرد ترکی بوده که کتله به معنی پستی و بلندی و ناهمواری های داخل غار و خور به معنی راحتی و آسانی است که به صورت کلی به معنی پستی و بلندیهای راحت و دنج می باشد. این غار یکی از بهترین مکان های گردشگری ایران بوده و دوستداران طبیعت گرد و طرفداران اکو توریسم توجه ویژه ای به این غار دارند.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir

طبق نظریه های علمی و نقشه های زمین شناسی غار کتله خور در دل کوه ساقیزلو در آهکهای الیگومیوسن مربوط به دوران سوم زمین شناسی بوجود آمده و تقریبا حدود 30 میلیون سال می تواند قدمت داشته باشد.سال پیدایش این غار برای اولین بار توسط انسان معلوم نمی باشد ولی مردمان این گرماب از سال پیدایش در این غار رفت و امد داشته و گفته های افراد مسن گرماب و روستاهای اطراف که به گفته آنان پدران و بزرگان آنان نیز از رفت و امد مردم منطقه در این غار تعریف می کردند این موضوع را اثبات رسانده است و همچنین داستانهایی از خود ساخته و پرداخته بودند و چندین با ار اتفاق افتاده بود که از اهالی در این غار رفته و هنگام برگشت نتوانسته بودند راه را پیدا کنند و بعد چند روز توسط اهالی گرماب پیدا شده بودند. دهانه ورودی غار کتله خور به صورت طاق مثلثی شکل به قطر 70 سانتیمتر بود که تنها راه دسترسی به داخل غار بوده و هست و سیلاب یا رودخانه کوچکی که از جلوی ورودی غار رد می شده باعث شده بود.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir2

تشکیل غار برای اولین بار بر اثر نفوذ آب اسید دار و انحلال توده های اهک ایجاد شده که رگه های سفید رنگ کف همین آب در دیواره های طبقه اول که در بعضی قسمتها به صورت چند خط سفیدی بوده و نشان دهنده دفعات تخلیه آب به طبقات پائین می باشد و در دراحل بعدی زمین شناسی آب طبقه اول از قسمتهایی که قابل انحلال بوده و الان نیز به اصطلاح زمین شناسی که این مناطق تقریبا بالا کشیده شده آب طبقه اول از قسمتهائی که قابل انحلال بوده و الان نیز به اصطلاح زمین شناسی به صورت پر نور در کف دهلیز های طبقه اول مشاهده می شود به قسمتهای پائین تخلیه گردیده و همین آبهای کربتانه با عث انحلال اهکهای توده ای و تشکیل طبقات پائین این غار گردیده است که همین اتفاق در طبقات پائین نیز اتفاق افتاده است و هم اکنون این غار به صورت سه طبقه خشک و طبقه چهارم به بعد مسیرهائی نیز به صورت آب بوده و زمین شناسان احتمال تشکیل چهار طبقه دیگر را تا سفره آب زیر زمینی نیز داده اند که در سال 2003 میلادی حدود 30 کیلومتر از مسیرهای متعدد غار توسط زمین شناسان آلمانی و سوئیسی نقسه برداری شد و از سال 72 تاکنون تقریبا 2/5 کیلومتر آن بهصورت رفت و برگشت آماده بازدید شده است.که ورودی این غار تا سه راهی اول مسیر به حالت سینه خیز بوده و تمامی سقف و کف قسمتهایی از کف غار دستکاری کردیده که رفته رفته دستکاری داخل غار کم شده و به صورت طبیعی با نور پردازیهای انجام گرفته قابل بازدید می باشد.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir3

گفته می شود این غار از لحاظ وسعت دومین غار جهان و از لحاظ زیبائی اولین غار جهان شناخته شده است که گشت و گذار و دیدن پدیده داخل غار اعم از دهلیزها و گذرگاهها و وجود ستون های عظیم و وجود استاتگیت ها (چکنده ها ) و استلاگمیته (چکیده ها) به رنگهای مختلف و تعدادی قندیلهای تو خالی و نیسانی که جز کمیاب ترین قندیلها بوده و به لحاظ منحصر به فرد بودن جلوه ویژه ای با غار می دهد. طرز تشکیل این نوع استلاگتیتها گاهی به سمت های مختلف رشد کرده و در سقف غار بافتهای زیبائی را پدید آورده است. و در آمدن قندیلها به اشکال مختلف مثل شیر خوابیده , پنجه شیر , پای فیل , لباس عروس , قلع شمع , سگ شکاری , دست شیطان , نخل سوخته مریم مقدس، دوجادوگر، سفره عقد و عروس و داماد و گفته های زمین شناسان فوق از لحاظ پیدا نشدن انتهای غار وجود مسیرهای دیگر این مهم را ثابت می کند.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir4

فسیلهایی نیز در داخل غار پیدا شده که چند مورد آن اسکت جانوران امروزی نبوده و متعلق به دوره های قبل می باشد که تشخیص کامل آن مستلزم بررسیهای لازم می باشد و چند مورد آن به طور طبیعی از بین رفته است.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir5

آب و هوای داخل غار کتله خور در قسمتهای مختلف متفاوت می باشد. مثلا در ورودی به دلیل چرخش هوا تا 4000 متری به صورت تقریبا خنک بوده و از 11 درجه شروع و در قسمتهای جلوتر که رطوبت حدود 90 درصد می باشد که در حال حاضر رشد ندارند. کلیه قندیلهای غار در چند نوع بوده که بخشی به صورت گل کلمی می باشد که در حال حاضر رشد ندارند. کلیه قندیلهای داخل غار حاصل رسوبات آهکی می باشد که در حال حاضر رشد ندارند.

غار کتله خور

katale-khor tourana ir6

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۴۰
شین الف


قوری قلعه یا قوری قلا، بزرگ ترین غار آبی خاورمیانه با پیشینه ۶۵ میلیون سال است. این غار زیبا که در استان کرمانشاه قرار دارد در ۲۵ کیلومتری شهر روانسر، در دامنه کوه شاهو و مشرف بر جاده روانسر – پاوه و در همسایگی روستایی به همین نام جای گرفته است.

طول این غار ۱۲ کیلومتر و عمق آن ۳۱۴۰ متر است و به عنوان یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران، به ثبت رسیده‌است. در سال ۱۳۵۵ یک گروه از غارشناسان انگلیسی و در سال ۱۳۵۶ گروه دیگری از غارنوردان فرانسوی بخشهایی از غار را به طول پانصد و پنجاه متر بررسی و اکتشاف کردند. در دهه ۱۳۶۰ نیز گروهی از غارنوردان کرمانشاهی بخشهای جدیدی از غار را تا عمق بیش از سه کیلومتر اکتشاف و شناسایی کردند.

غار قوری قلعه

quri-qaleh tourana ir

ژرفای حوضچه‌های این غار به ۱۴ متر می‌رسد هم چنین دمای درون غار ۷ تا ۱۱ درجه است و در همگی فصل‌های سال ثابت است.این اثر طبیعی دارای تالارهای زیبا در ۱۴۰۰ متری و ۵۰۰ متری به نام‌های تالار مریم، تالار کوهان شتر، تالار مسیر برزخ، تالار بلور و تالار عروس می‌باشد. این غار یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی یو همچنین کی از مطرح ترین جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه وغرب کشور محسوب می شود.

غار قوری قلعه

quri-qaleh tourana ir2

از لحاظ زیست شناسی این غار بسیار مهم بوده و مسکن گونه نادری از خفاش بنام خفاش موش گوشی است. متأسفانه بازدیدهای کنترل نشده باعث آسیب فراوان به داخل غار شده و در جای جای دیواره‌ها می‌توان یادگاری و شکستگی استلاگمیتها را دید.

غار قوری قلعه

quri-qaleh tourana ir3

اهمیت تاریخی غار را نیز می توان این گونه شرح داد که، در جریان تسطیح دهانه غار آثاری از اواخر دوره ساسانی در کف غار کشف شد که شامل هشت عدد ظرف نقره‌ای با نقش کبک و پرندگان شکاری و درنا، تکه‌های سفال و پانزده سکه ساسانی مربوط به یزدگرد سوم است. بر روی دو ظرف نیز کتیبه‌هایی به خط پهلوی میانه نوشته شده که توسط متخصصین ایرانی ترجمه شده است. ظروف نقره از نظر متخصصان ساخت منطقه اورامان بوده و محلی هستند. غارهای اطراف قوری قلعه بر اساس مطالعات باستان شناسی از حدود ۵۰ هزار سال پیش تا حدود ۱۲ هزار سال پیش مسکن شکارچیان عصر سنگ بوده است.

غار قوری قلعه

quri-qaleh tourana ir4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۳۸
شین الف