معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی دریاچه برم فیروز اردکان

يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ


در متن زیر به معرفی یکی از دیدنی های ایران می پردازیم. دریاچه برم فیروز مانند باغ جنت شیراز یکی از نقاط دیدنی استان فارس و دیدنی های شیراز است که در ارتفاع سه هزار و سیصد و پنجاه متری ارتفاعات برم فیروز واقع شده و در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال اردکان، مرکز شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد. دریاچه برم فیروز در جنوب غرب قله برم فیروز و در ارتفاع ۳۳۵۰ متری از سطح دریا واقع شده که معمولا تا فروردین‌ماه پوشیده از برف است. این منظره زیبا در فصل زمستان به دلیــــل وجود برف بسیار، کاملا نامشخص و یخ زده می باشد.

تور شیراز با دریاچه برم فیروز اردکان

Berm Firouz Lake Ardekan tourana ir

در اردیبهشت دریاچه در اثر آب شدن برف شکل می‌گیرد. در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه اطراف دریاچه سراسر چمنزار و پوشیده از گل‌های وحشی می‌شود، اما هم چنان در قسمت غربی دریاچه برف باقیمانده از زمستان وجود دارد و همه این‌ها در کنار هم، زیبایی خاصی به دریاچه می‌بخشد.

تور شیراز با دریاچه برم فیروز اردکان

Berm Firouz Lake Ardekan tourana ir 1

دریاچه ای پر آب در یک طرف، برف زیبایی که نیمی از دور دریاچه را سفید کرده است و در کنار نیمی دیگر از دریاچه گل و سبزه و جوی های کوچک که از دریاچه منشا گرفته اند و همچنین کوه های اطراف پوشیده از برف، همه و همه منظره های زیبایی را بوجود می آورند.

تور شیراز با دریاچه برم فیروز اردکان

Berm Firouz Lake Ardekan tourana ir 2

در کنار این دریاچه دو کوه بلند قرار دارد که نام کوه بلندتر، کوه ریز بلند است به ارتفاع ۳۷۲۰ متر که نزد کوهنوردان به قله برم فیروز مشهور شده و دقیقا در شمال دریاچه قرار گرفته است. کوه دیگر کوه قلاگرد (ghalagerd) است با ارتفاع حدود ۳۶۵۰ متر که به صورت یک کوه جدا قرار گرفته و کمی از دریاچه فاصله دارد. در طول زمستان منطقه و دریاچه بدلیل سرمای زیاد پوشیده از برف است. برای دیدن آن اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد پیشنهاد میشود تا زیبائی های طبیعت را بتوان بیشتر نظاره گر بود. لازم به ذکر است علاقمندان می بایست توانایی لازم در حد یکساعت کوهپیمایی نیمه سبک را داشته باشند تا بتوانند از زیباییهای طبیعت برم فیروز لذت کافی را ببرند. با تورانا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد تور لحظه آخری شیراز، تور شیراز، جاذبه های گردشگری شیراز، هتل های شیراز و … به دست بیاورید. سفر خوشی را برای شما آرزومندیم

تور شیراز با دریاچه برم فیروز اردکان

Berm Firouz Lake Ardekan tourana ir 3

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۱
شین الف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی