معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی پایاب کیش

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ
در متن جاری برای علاقه مندان سفر به کیش به معرفی یکی از دیدنی های کیش می پردازیم. پایاب کیش را می توان همانند شهر باستانی حریره کیش از دیدنی های بی نظیر کیش دانست. در اصل پایاب کیش دهلیز یا نقبی است که در سطح زمین در کنار دهانه چاه قنات حفر با شیب تند و با استفاده از تعدادی پله به سطح آب جاری قنات در زیرزمین می رسد.

تور کیش در پایاب کیش

payab-kish tourana ir

 نکته مورد توجه در باره پایاب کیش که یکی از شاهکار های مهندسی نیز هست این مورد است که هر چه عمق چاه بیشتر باشد، این نقب طولانی تر و تعداد پله های آن زیادتر می شود. زاویه حفر دهلیز را طوری محاسبه می کنند که آخرین پله پایاب به انتهای میله (چاه) قنات برسد تا از روشنایی نوری که از دهانه چاه به سطح آب می تابد برای روشنایی محوطه پایاب استفاده شود. معمولا در اطراف آخرین پله محوطه ایجاد می شود که در روزهای گرم تابستان، هوایی ملایم و دلپذیر دارد و برای استراحت از آن استفاده می شود.

 تور کیش در پایاب کیش

payab-kish tourana ir2

پایاب کیش یکی از آثار باستانی و از شاهکارهای معماری در کیش است که سالانه مسافران تور کیش فراوانی را به سوی خود می کشاند. این اثر که قدمتی دو هزارساله دارد در محلی در نزدیکی مجموعه درخت سبز قرار گرفته است. این محل در سال های اخیر به نحو زیبایی بازسازی شده و هم اکنون یکی از جاذبه های سیاحتی جزیره است که تعداد زیادی از مسافران را به سوی خود می‌کشاند. در این محل یک چایخانه و رستوران غذاهای سنتی ایرانی برای پذیرایی از گردشگران دایر گردیده است.

تور لحظه آخری در پایاب کیش

payab-kish tourana ir3

تور کیش در پایاب کیش

payab-kish tourana ir4

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۵
شین الف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی