معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی تورهای داخلی و خارجی

در این وبلاگ با دیدنی های ایران و دیگر کشورها آشنا می شوید.

معرفی اسکله تفریحی میر مهنا کیش

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ق.ظ


در متن جاری برای علاقه مندان سفر به کیش به معرفی یکی از دیدنی های کیش می پردازیم. اسکله تفریحی میر مهنا همانند کشتی یونانی کیش از دیدنی های پر طرفدار در جزیره زیبای کیش است. این اسکله به طول 130 متر, عرض 9 متر و مساحت 1578 متر مربع در شمال جزیره کیش و در پارک تفریحی ساحلی میرمهنا واقع است. این اسکله به روش شمع فولادی و عرشه بتنی در سال 1385 ساخته شده است. در اصل اسکله تفریحی میرمهنا در پارکی به همین نام قرار دارد که در ساحل شمال و شمال غربی جزیره کیش قرار دارد. این پارک بزرگ عمومی از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد.

تور کیش در اسکله تفریحی میر مهنا

Mir Mohanna kish tourana ir

در طول اسکله تفریحی میر مهنا چهار پلکان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای دریا ساخته شده و دارای نورپرداری زیبا می باشد. با قدم زدن بر روی این اسکله می توان مسجد ساحلی خاتم الانبیاء, اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی کشور ایران را مشاهده کرد. لازم به ذکر است گردشگران و ساکنین می توانند بر روی اسکله و اطراف آن در زمانهای مجاز ماهی گیری کنند ولی شنا کردن در محدوده اسکله ممنوع می باشد.

تور کیش در اسکله تفریحی میر مهنا

Mir Mohanna kish tourana ir2

اسکله تفریحی میر مهنا و قرار گیری این اسکله در پارک میر مهنا سبب شده است که پارک به دو بخش مجزا فاز 1 از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز 2 بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک)تقسیم شود. فاز 1 پارک به مساحت حدود 41 هزار متر مربع با مسیر های پیاده رو, آلاچیق ها و محل های پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران است و از ویژگی های فاز یک پارک آن است که جنب مسجد خاتم الانبیاء، نمازخانه ساحلی، بازار عربها، کتابخانه عمومی،بازار ماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب, مسیر دوچرخه, چند بوفه و چایخانه قرار دارد. علاوه بر این امر، بیشتر اوقات در انتهای فاز 1 پارک در کنار اسکله ماهیگیری می توان از تماشای لاک پشت های آزاد لذت برد. گردشگران و ساکنین می توانند بر روی اسکله تفریحی میرمهنا و در پارک در زمانهای مجاز ماهی گیری کنند ولی شنا کردن در محدوده پارک ممنوع می باشد . فاز 2 به مساحت حدود 50 هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازی آن به اتمام رسیده است. دو زمین بازی کودکان نیز در فاز 2 ساخته خواهد شد. ویژگی فاز 2 پارک آن است که جنب مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان کیش قرار دارد. لازم به ذکر است که این دیدنی زیبا در جزیره کیش باعث شده است تا مسافران تور کیش در سفر خود به این جزیره بازدید از این محل زیبا را در برنامه خود بگنجانند.

تور لحظه آخری در اسکله تفریحی میر مهنا

Mir Mohanna kish tourana ir3

تور کیش در اسکله تفریحی میر مهنا

Mir Mohanna kish tourana ir4


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۶
شین الف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی